Reklamegaver kan være perfekte til markedsføring, men pas på

kuglepenne

En paraply med kæmpelogo og tekst fra et eller andet firma, man ikke rigtig kender til, er nok noget de færreste gider rende rundt med frivilligt. Mange steder får man udleveret kuglepenne i hæslige farver med logoer, og måske virker kuglepennen ovenikøbet dårligt nok. Det er en tabt kamp for virksomheden. Først og fremmest spilder de ressourcer på at uddele og købe reklamegaverne. Og for det andet vil gaven aldrig virke efter hensigten, hvis modtageren ikke benytter sig af den. Reklamegaver kan danne grobund for rigtig god markedsføring, men det kræver mere end en fiks idé.

Få idéer til gaver her. Samt på denne side.

Find inspiration på nettet

Det skal tænkes igennem, for ellers ender resultatet med at blive ligegyldigt – både for virksomheden og for den enkelte modtager, som aldrig kommer til at reklamere med gaven. Hvis man vil have maksimalt udbytte af sine reklamegaver, må man tænke forskellige forhold igennem. Allervigtigst er det at have modtagerene i mente. Hvad er deres præference? Hvad vil de overhovedet have? Hvad kunne man forestille sig, at de ville benytte sig af? Der er jo ingen, som siger, at du skal have én universel reklamegave, der bliver uddelt til alle. Du kan både give forskellige typer af gaver, men også med forskellige varianter af reklame i form af tekst, logo eller noget helt tredje. Under alle omstændigheder er det essentielt at medtænke, om det er noget, modtageren rent faktisk vil benytte sig af.

Reklamegaver skal være gennemtænkte

Der er også forskel på at uddele reklamegaver på eksempelvis en messe og forvente, at modtageren rent faktisk benytter den fremover, versus at modtageren stikker det i lommen og smider det væk kort tid efter. Det er selvfølgelig klart det første, man bør stræbe efter. Hvordan man så rent praktisk udtænker en gave, der er så god, at modtageren bliver oprigtigt glad for den, afhænger i høj grad af modtageren. Men der er ingen tvivl om, at hvis du rammer plet, så er reklamegaver en perfekt måde at markedsføre på.

You might like

About the Author: Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.